Hoera, we zijn ISO 9001 gecertificeerd

Met recht trots op dit bewijs van ons kwaliteitsmanagement

TrueLime is de afgelopen jaren gegroeid, en dus is er voor gekozen om een ISO 9001:2015 certificeringstraject op te starten. Door de groei werd het namelijk steeds belangrijker om onze werkwijzen onder de loep te nemen en te bekijken op welke vlakken we konden verbeteren en standaardiseren. Met als doel dat we onze klanten allemaal op dezelfde manier kunnen bedienen en een hoge kwaliteit en voorspelbaarheid in processen ervaren, maar ook dat onze eigen medewerkers met plezier naar hun werk gaan!

Om aan de ISO norm te voldoen, hebben we de belangrijkste bedrijfsprocessen samen met medewerkers in kaart gebracht, KPI’s opgesteld en hulpmiddelen/tools ontwikkeld of in gebruik genomen (zoals templates, projectrapportages, Microsoft Teams). Een auditor van de wereldwijde certificatie-instelling DNV GL heeft vervolgens beoordeeld of we dit alles juist hebben ingericht, goed wordt uitgevoerd en gemonitord. En dat was het geval; we mogen het certificaat aan de muur hangen!

Het behalen van het ISO 9001:2015 certificaat is een belangrijke en mooie mijlpaal, maar geen losstaand doel en zeker niet het einde van het traject. In de toepassing van de ISO 9001:2015 norm staat centraal om de kwaliteit continu te verbeteren. En dat is voor ons veel belangrijker dan het certificaat. We voeren regelmatig mondelinge en schriftelijke klanttevredenheidsonderzoeken uit, die ons scherp houden op verbetermogelijkheden. Daarnaast hebben we interne auditoren opgeleid om periodiek onze eigen processen tegen het licht te houden. En als een medewerker een idee heeft dat de kwaliteit kan verbeteren, wordt dit besproken en uitgevoerd als het idee realistisch lijkt. Zo blijven we ons constant verbeteren om de kwaliteit van de producten en dienstverlening, de klanttevredenheid én de medewerkerstevredenheid verder te verhogen.
Bernard van Croonenburg, CEO van TrueLime, is blij met het behalen van dit resultaat. Hij noemt het een belangrijke stap: “In de samenwerking met onze klant is het van belang dat we onze kwaliteit op orde hebben. Het ISO 9001 certificaat, maar vooral het kwaliteitsmanagementsysteem dat we opgezet hebben, zorgt ervoor dat we de kwaliteit de hoogste prioriteit geven.”