Een servicegericht en gepersonaliseerd Ledenportaal voor BOVAG

De vraag

BOVAG is sinds 6 mei 1930 dé brancheorganisatie van inmiddels ruim 9.000 ondernemers gespecialiseerd in personenauto’s, bedrijfsauto’s en trucks, tweewielers, caravans, aanhangwagens, motorenrevisie, autoverhuur en -delen, autowassen, verkeersopleidingen, schadeherstelbedrijven en tankstations. BOVAG dient voor de leden als inspirator, als platform en als nieuws- en informatiecentrum. Om in staat te zijn om nog betere service te kunnen verlenen kwam er vanuit BOVAG de vraag om een servicegericht Ledenportaal te bouwen, met dossiers en tools overzichtelijk op één plek.

De aanpak 

De strategie, het concept, de UX en het visual design zijn opgezet en ontwikkeld door IN10 creative digital agency in samenwerking met TrueLime. TrueLime is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van het portaal. TrueLime, IN10 creative digital agency en het BOVAG-team hebben samen hard gewerkt aan een Ledenportaal dat naadloos aansluit op de nieuwe website.

De oplossing

In het nieuwe Ledenportaal is content van meerdere digitale BOVAG-kanalen samengevoegd tot overzichtelijke dossiers, thema's en (nieuws)artikelen. Ook niet-leden hebben nu toegang tot veel waardevolle informatie, en krijgen een goed beeld van de extra dossiers en tools die BOVAG hun leden biedt.

Zodra er is ingelogd in het Ledenportaal kan, door een koppeling met de ledeninformatie in het CRM van BOVAG, elk lid specifieke informatie inzien die relevant is voor zijn of haar branche. Daarnaast ontvangen zij gepersonaliseerd nieuws, wat dankzij uitgebreide statistieken geoptimaliseerd kan worden door de redactie. Hoewel sommige tools van BOVAG nog steeds op andere platforms staan, merken leden daar nauwelijks iets van. Dankzij single sign-on vinden leden al hun tools bij elkaar, van de servicedesk tot pechhulp. Ook kunnen ze zich inschrijven voor evenementen. 

Het resultaat

In samenwerking met IN10 creative digital agency ontwikkelde TrueLime voor BOVAG een Ledenportaal dat hun relatie met bestaande leden versterkt, én de meerwaarde van lidmaatschap goed zichtbaar maakt. Op een eigentijdse, responsive website vinden BOVAG-leden snel de informatie die aansluit op hun vraag en branche. Eenmaal ingelogd hebben zij toegang tot alle dossiers, artikelen en tools die ze nodig hebben. Bovendien blijven ze eenvoudig op de hoogte van ontwikkelingen in hun branche dankzij gepersonaliseerde nieuwsbrieven. 

"Mede dankzij mooie oplossingen zoals maatwerkkoppelingen en performance-optimalisatie, voldoet het Ledenportaal nu nog beter aan de wensen van BOVAG-leden. Ze vinden alle relevante informatie en tools op één plek, en blijven up-to-date met gepersonaliseerd nieuws."