BOVAG en IBL-Software werkten al succesvol samen aan het ledenportaal en intranet van BOVAG. Reden genoeg om IBL ook als partner bij nieuwe stappen op het gebied van internet te betrekken.

11 december 2013

BOVAG-huis brengt leden en medewerkers ook online bij elkaar
BOVAG en IBL-Software werkten al succesvol samen aan het ledenportaal en intranet van BOVAG. Reden genoeg om IBL ook als partner bij nieuwe stappen op het gebied van internet te betrekken. Gezamenlijk werd nu website bovaghuis.nl gerealiseerd. Deze community brengt BOVAG-leden en medewerkers bij elkaar.


Wat wilde BOVAG?
Het fysieke BOVAG-huis is helemaal gerenoveerd en op 28 oktober geopend. BOVAG zocht naar een koppeling van het pand met een digitaal ontmoetingspunt voor BOVAG medewerkers en leden uit alle aangesloten branches. BOVAG wilde verder de dienstverlening niet meer per branche organiseren maar verbreden en het mogelijk maken dat iedereen online kennis kan delen, elkaar vragen kan stellen en samen kan werken. Daarnaast moeten werkgroepjes van bestuursleden, medewerkers en externe deskundigen in uiteenlopende samenstellingen op een afgesloten gedeelte van de site onder meer samen kunnen werken aan projecten

Wat boden wij?
Bij BOVAG-leden uit de verschillende branches spelen vaak dezelfde vragen, bijvoorbeeld op het gebied van CAO, ziekteverzuim of accijnsverhoging. Om in de beantwoording kennis te delen en leden daarvan op de hoogte te brengen, creëerden BOVAG en een team van vier medewerkers van IBL-Software de community. Leden en medewerkers kunnen elkaar treffen op het forum. Daarnaast is op de site te zien welke leden online of in het fysieke BOVAG-huis in Bunnik aanwezig zijn en welke expertise, kennis of vragen andere leden hebben. Ook de wensen voor de werkgroepen zijn gerealiseerd: zij kunnen nu  online samenwerken, agenda’s raadplegen en gebruik maken van messageboards.
Van juni tot en met oktober werkten BOVAG en IBL intensief samen, waardoor na de opening van het gerenoveerde BOVAG-huis in Bunnik in oktober ook de website kon worden opgeleverd. BOVAG is enthousiast over de samenwerking

De voordelen voor BOVAG:Kentico is de basis die het mogelijk maakte in korte tijd een website te realiseren die voldoet aan de wensen van BOVAG;
BOVAG en haar leden maken beter gebruik van samenwerkingsmogelijkheden via internet en vergroten zo hun kennis en netwerk en verbeteren hun bedrijfsresultaten.

Over BOVAG
BOVAG bestaat sinds 6 mei 1930, toen veertig garagehouders spraken over hun gezamenlijke belangen en zich verenigden in de Bond van automobielhandelaren en garagehouders. De brancheorganisatie is een platform, nieuws-, voorlichtings- en informatiecentrum van inmiddels ruim 10.000 ondernemers die zijn gespecialiseerd in personenauto’s, bedrijfsauto’s en trucks, tweewielers, caravans, aanhangwagens, motorenrevisie, autoverhuur, autowassen, verkeersopleidingen en tankstations. BOVAG lobbyt, adviseert en organiseert kwaliteitszorg en houdt zich daarnaast als werkgeversorganisatie bezig met arbeidsvoorwaardenbeleid, arbeidsvoorziening, arbeidsomstandigheden en onderwijs. Voor consumenten is BOVAG een kwaliteitskeurmerk voor  auto's, fietsen en andere mobiliteitsdiensten.