Ekoplaza blijft zich ontwikkelen, bijvoorbeeld met moderne communicatiemiddelen.

21 maart 2014

EkoPlaza verstevigt relatie met klanten in al haar winkels met narrowcasting
Het begon in 1980 met een biologische buurtwinkel in Amsterdam. Vanaf dat moment weet een toenemend aantal bewuste consumenten de weg te vinden naar een van de ruim zestig winkels van EkoPlaza. En het bedrijf blijft zich ontwikkelen, bijvoorbeeld met moderne communicatiemiddelen.  



Wat wilde Ekoplaza?
EkoPlaza wil verder groeien en de contacten met klanten in alle winkels verstevigen met narrowcasting op centrale plekken.

Wat boden wij?
Canvastix’ ervaring met retail kwam goed van pas. Samen met EkoPlaza kwam zo bijvoorbeeld de keuze voor de locatie van de grootformaat beeldschermen tot stand: dichtbij de strategische groenteafdeling, de plek waar consumenten beslissen wat ze gaan eten en waarop ze vervolgens hun andere inkopen afstemmen. Onderin de schermen is een lichtkrant te zien, het logo en de weersverwachting zijn andere vaste onderdelen. Daarnaast worden formule-informatie, aanbiedingen, advertenties en filmpjes van de leveranciers van onder meer groente en fruit getoond.

De voordelen voor Ekoplaza:
- effectieve informatievoorziening aan consumenten
- gerichte, professionele beelden roepen emotie op en ondersteunen de verkoop
- het op maat gemaakte systeem is eenvoudig door EkoPlaza zelf te beheren.

Over Ekoplaza
EkoPlaza is dé biologische supermarkt van Nederland. In inmiddels meer dan zestig ruime winkels biedt EkoPlaza consumenten een groot, gevarieerd aanbod biologische producten en brengt het de voordelen van biologisch produceren en consumeren onder de aandacht. EkoPlaza werkt zoveel mogelijk met leveranciers, boeren en telers uit de omgeving en kent hen persoonlijk. Zo wordt onnodig transport voorkomen en kan EkoPlaza zelf de kwaliteit en versheid van de producten in de gaten houden. EkoPlaza wil groeien naar landelijke dekking met winkels waar bewuste consumenten al hun dagelijkse boodschappen kunnen doen.