'Het seminar was zeer informatief en interessant'

GDPR wetgeving: vanaf 25 mei 2018 gaat er veel veranderen op het gebied van online privacy

Hoe ga jij ervoor zorgen dat jouw organisatie klaar is voor deze nieuwe regeling?

Er heerst nog veel onduidelijkheid over deze nieuwe wetgeving. Daarom organiseerden wij op 7 december j.l. samen met Kentico een seminar over dit onderwerp.

GDPR seminar

Tijdens de interactieve workshop kregen de deelnemers inzicht in de uitdagingen en oplossingen op het gebied van privacy en de nieuwe GDPR voor hun online marketing activiteiten.
Daarnaast waren er vakinhoudelijke professionals en ervaringsdeskundigen die vertelden over hun Privacy-praktijkcases.

Met een opkomst van o.a. UMC Utrecht, ETZ, NODR, Hartstichting, ROCvA, Rescop, ShareValue, Visio, Kubus, NapPas en Spotta werd het seminar bij Villa Jongerius in Utrecht goed bezocht.

Na een sfeervol ontvangst konden we van start.
GDPR-seminar-1.png

Kentico CMS met GDPR module

Bart Omlo (VP Sales EMEA &Latam Kentico CMS) beet het spits af met een interessante presentatie. Hij vertelde meer over de rechten en plichten als organisatie en hoe je hiermee om kan gaan. Goede tips & tricks passeerden de revue. 
Daarnaast liet hij de technische oplossing (o.a. de speciale GDPR module in Kentico 11) zien die het verwerken en bewerken van persoonsgegevens makkelijker maakt.

De volgende onderwerpen kwamen hierbij aan bod:
1. Start (zo snel mogelijk) met een data-analyse - welke data zijn persoonlijke gegevens en waar worden deze bewaard?
2. Consents: je dient gebruikers van jouw website/applicatie toestemming te vragen voor het bewaren van gegevens. Hoe kan je dit makkelijk beheren?
3. Right to access: iedereen heeft het recht om in te zien welke persoonsgegevens een organisatie van hem of haar verwerkt. Hoe zorg je hiervoor?
4. Right to be forgotten: iedereen heeft het recht om een bedrijf te vragen hun persoonlijke data te verwijderen. Wat heb je hiervoor nodig?

GDPR-seminar-Kentico-2.png

Hartstichting aan het woord

Vervolgens was het tijd voor een praktijkcase van de Hartstichting
Annette Roijaards en Michel Bleeker lieten zien hoe hun nieuwe Kentico website voorlichting op maat biedt (algemeen, aan patiënten en aan naasten). Doordat de Hartstichting op de website voorlichting op maat biedt en doordat bezoekers contactformulieren in kunnen vullen met mogelijk medische gegevens, is er sprake van privacy gevoelige informatie. 
Tijdens deze presentatie kwam naar voren welke maatregelen zij hebben genomen in de voorbereiding op de GDPR-wetgeving. Super interessant!

GDPR-seminar-Hartstichting-1-(1).png

Voor de deelnemers is het nu duidelijk wat de eerste stappen zijn om je goed voor te bereiden op de GDPR-wetgeving en hoe wij daarbij kunnen helpen.

Jouw website ook GDPR voorbereid?

Tijd voor actie! Ben jij ook benieuwd hoe wij kunnen helpen met de voorbereiding op de GDPR-wetgeving? Neem dan vrijblijvend contact op met Sales & Marketing Manager Eddy de Ridder via eddy.deridder@truelime.nl of 06-46022566.

Het volgende GDPR en online marketing seminar zullen we organiseren op 8 maart, houd onze website in de gaten voor meer info!