Toegankelijk, persoonlijk en aantrekkelijk voor medewerkers

Naast een nieuwe website ook een nieuw intranet voor het Radboudumc

De nieuwe website die wij in 2017 hebben ontwikkeld voor het Radboudumc behaalt goede resultaten, lees hier meer over het project zelf en wat er bereikt is sinds livegang.

Op naar het volgende project: een nieuw intranet voor iedereen die bij het Radboudumc werkt!
Na de zomer zal het nieuwe intranet worden opgeleverd. Voor nu nemen we je alvast mee in de plannen. Waarom wenst het Radboudumc een nieuw intranet, wat gaan we doen om dit te realiseren en hoe komt het eruit te zien?


Waarom een nieuw intranet?

Er zijn meerdere redenen waarom het Radboudumc een nieuw intranet wenst. Het intranet wordt door de huidige leverancier niet meer ondersteund. Vanuit huis is deze tevens niet altijd even eenvoudig te bereiken én de informatie is niet goed te vinden. Dit geldt voornamelijk bij raadpleging via mobiel. Veel medisch personeel heeft niet altijd een desktop tot zijn of haar beschikking, dus werk aan de winkel!

Het Radboudumc wil alle informatie en applicaties die nodig zijn voor het werk in het Radboudumc eenvoudig vindbaar en toegankelijk maken. Ongeacht of die informatie op intranet, op internet of externe applicaties zoals Q-portaal, Epic of Topdesk staat.
Als het gaat om het intranet is een betere toegankelijkheid en een betere vindbaarheid van de informatie dus het meest belangrijk.

Daarnaast wil het Radboudumc het volgende bereiken met het nieuwe intranet:
  • Doelmatigere communicatie
  • Een veilige, duurzame en stabiele omgeving
  • Een aantrekkelijke logische startpagina voor de medewerkers
  • Vraag gestuurde – in plaats van organisatie gestuurde informatie

Hoe gaan we dat aanpakken?

We creëren een nieuwe afgeschermde website voor de 11.000 medewerkers van het Radboudumc,  als onderdeel van de bestaande Kentico website.
Het intranet bevat:
  • Een goede toegankelijkheid, zowel vanuit huis als via mobiel
  • Nieuwe frisse content die goed vindbaar is
  • Een persoonlijke profielpagina voor alle medewerkers die zelf gemakkelijk te bewerken is
  • Mogelijkheid tot segmentatie van content, zodat de medewerker bijvoorbeeld het nieuwsoverzicht kan aanpassen aan eigen informatiebehoefte en interesses.

 ‘Welkom op Intranet, wat wil je doen?’

Net zoals de website van het Radboudumc is het intranet opgezet als de digitale variant van de balie d.m.v. een goede zoekfunctie. De ‘medewerker’ hierachter gaat helpen met het beantwoorden van de vraag. Welkom op Intranet, wat wil je doen?’ staat hier centraal.
Het antwoord op de vraag kan komen vanuit de openbare content op de website, maar ook vanuit afgeschermde informatie die alleen beschikbaar is voor medewerkers. Dit is duidelijk te zien aan het slotje met de tekst ‘alleen zichtbaar voor medewerkers’
 

Aantrekkelijke logische startpagina

Om het intranet interessant te maken voor alle medewerkers kunnen er persoonlijke favorieten in de zijbalk worden ingedeeld, bijvoorbeeld Epic, Q-portaal of de online leeromgeving.
De content op de homepage kan ook zelf ingesteld worden in ‘pas mijn overzicht aan’. Denk hierbij bijvoorbeeld aan opleidingen geneeskunde, nieuws over een onderwerp wat diegene interesseert, onderzoeken over een bepaald onderwerp, of personen die bij bepaalde afdelingen werken.
 

Persoonlijke profielpagina voor alle medewerkers

De profielpagina op het intranet kunnen medewerkers persoonlijk maken door een biografie over zichzelf te schrijven. Deze informatie kan ook gebruikt worden op het externe deel van de site, voor medewerkers met een publieke functie, zoals bijvoorbeeld artsen, hoogleraren en onderzoekers. Zo draagt de website en het intranet als onderdeel daarvan bij aan de persoonsgerichte strategie van het Radboudumc.
 

Na de zomer van 2018 live!

We verwachten dat het intranet na de zomer live zal gaan. Houd onze website in de gaten voor het laatste nieuws.
 

Zie hier alvast een preview van het design.

Intranet-Radboudumc-TrueLime.png