Patiënt centraal in digitale dienstverlening

De website staat live... en dan begint het pas

Werkt datgene wat bedacht is ook daadwerkelijk?
En vinden de bezoekers snel de juiste informatie?

In 2017 heeft TrueLime de nieuwe website voor het Radboudumc gelanceerd. Het Radboudumc had als doel om één website te ontwikkelen waar patiënten, bezoekers en professionals in de gezondheidszorg directer en efficiënter informatie kunnen vinden. En dat is gelukt!


Een jaar later, hoe staat het ervoor?


Online zichtbaarheid zorgt voor online groeikansen

Steeds meer patiënten oriënteren zich online op informatie over bijvoorbeeld behandelingen of aandoeningen. Het online kanaal wordt veel belangrijker, dus wil je zeker weten dat je je klanten daar optimaal bedient en dat je online goed zichtbaar bent. Relevante content en een optimale online ervaring hebben hier een enorme invloed op. Het responsive design met mobile first ontwerp zorgen voor een betere ervaring én een hogere positie in Google waardoor de online zichtbaarheid significant is gestegen.
De website heeft in 2018 namelijk 9,9% meer paginaweergaven gegenereerd vergeleken met dezelfde periode in 2017. Het gaat hier om bijna 1 miljoen bezoekers per maand.
 

Hoe klantgerichtheid en technologie zorgen voor een verlaagd bouncepercentage

De nieuwe homepage is opgezet als de digitale variant van de ontvangstbalie in het ziekenhuis. De vraag ‘Waar kunnen wij u mee helpen?’ staat er letterlijk centraal. 
Het bouncepercentage is inmiddels met 7,4% gedaald, wat wil zeggen dat bezoekers minder snel de website verlaten na het bekijken van één webpagina. Dit komt mede door de slimme tagging van de content in het CMS. De bezoeker krijgt het resultaat van zijn zoekopdracht én gerelateerde resultaten te zien. De juiste informatie komt nu sneller bij de bezoeker terecht, wat weer bijdraagt aan een goede gebruikerservaring.

Radboudumc-website-TrueLime3.JPG

 
Informatie uit 1500 patiënten folders wordt online beschikbaar gesteld

Gedrukte folders zijn passé. Radboudumc heeft maar liefst 1500 patiënten folders boordevol informatie. Al deze folders worden momenteel geredigeerd en de informatie wordt eind 2018 online beschikbaar gesteld. Dit is natuurlijk beter voor het milieu, maar het belangrijkste is dat het Radboudumc op deze manier altijd de meest actuele informatie zal bieden. Direct te raadplegen én gemakkelijk te vinden, de patiënt centraal!
 

Wat heeft het Radboudumc nog meer bereikt met de website?

  • Integreren van 10 bestaande losse websites van instituten en afdelingen binnen Radboudumc.nl
  • Het ontwikkelen van meerdere partnersites voor samenwerkingen waarbij Radboudumc betrokken is
  • Een oplossing voor het aanmelden en afrekenen van cursussen die binnen de Radboudumc Health Academy gehouden worden
 
De case over het project nog eens teruglezen? Universitair Medisch Centrum zet eerste stap in verbeterde digitale dienstverlening