De Sales funnel is een slim instrument dat helpt succesvol te zijn in sales.

11 december 2013

Sales Forecasting: wie regeert, kijkt vooruit en scoort!
De Sales funnel is een slim instrument dat helpt succesvol te zijn in sales. De funnel maakt het mogelijk omzet voor de komende periode te voorspellen, geeft scherp zicht op ontwikkelingen in de ‘business’, biedt de juiste focus en helpt aandachtspunten te benoemen en effectief bij te sturen.

IBL-Software heeft binnen dynamics CRM een module ontwikkeld waarmee directieleden en verkoopmanagers de Sales funnel - letterlijk vertaald de ‘verkooptrechter’ of ‘pipeline’ - beter kunnen volgen en kunnen voorspellen welke omzet de komende periode behaald wordt.

Intelligent
Sales Forecasting ofwel het opstellen van verkoopprognoses is een onmisbaar onderdeel van een succesvolle bedrijfsvoering. Zonder solide idee van toekomstige verkopen, kun je immers de inventaris niet beheren en de benodigde cash flow voor groei plannen en inzetten.
Verkoopprognoses helpen u en uw bedrijf juist aan informatie die u gebruikt om vooruit te kijken en intelligente zakelijke beslissingen te nemen. ‘Regeren is vooruitzien’ gaat dus ook in dit geval op. Wie niet vooruitkijkt, kan aan het einde van de targetperiode slechts achterom kijken en heeft geen tijd meer om te reageren. Sales managers die met hun teams wel accuraat forecasten, hunopportunities kwalificeren en wegen, zien een eventuele underperformanceaankomen en kunnen tijdig bijsturen.

Toekomst voorspellen
Informatie over de omzet van dezelfde maand in een vorig jaar is in combinatie met kennis van de economische ontwikkeling en trends in sectoren een goede basis om de verkoop van bedrijven in een bepaalde maand te voorspellen. Nieuwe bedrijven, die niet over deze informatie beschikken, zijn geholpen bij onderzoek van hun doelgroepen, handelsomgeving, concurrentie en het regelmatig afstemmen van de te verwachten omzet uit hun verkoopafdeling.

IBL-Software ondersteunt bestaande en nieuwe bedrijven met de module ‘Sales Forecasting’ op basis van MS dynamics CRM. De module past naadloos bij bedrijven die al met MS dynamics CRM werken en verbeteringen op het gebied van Sales Forecasting willen doorvoeren en bij bedrijven die nog geen CRM-systeem hebben, maar waarvoor Sales Forecasting wel van belang is.

Bent u geïnteresseerd in de mogelijkheden van de module ‘Sales Forecasting’ voor uw bedrijf? Voor een demonstratie kunt u contact opnemen met Eddy de Ridder via 06-46022566.