''Het brainstormen over de zoekfunctie was top!''

Op 14 september jl. hebben wij succesvol het tweede Octopus klantenpanel georganiseerd

Gemeente Heerenveen, VFPF, Gemeente Rotterdam, Gemeente Den Haag en RDW waren aanwezig in vergadercentrum Oudlaen te Utrecht. De groep was enorm enthousiast en hebben een goede bijdrage geleverd aan de ontwikkelingen van Octopus. ''Het was een goede sessie met actieve deelname!'', aldus J.Strijker van Gemeente Heerenveen.

Waarom een klantenpanel?
Met een groep klanten wordt een aantal keer per jaar naar ons product Octopus BPM gekeken. De wensen en meningen van onze klanten helpt ons bij de ontwikkeling van onze diensten en producten. Daarnaast ontdekken we nieuwe trends en peilen we het oordeel van onze klanten over specifieke onderwerpen. Waar mogelijk worden verbeterpunten direct aangepakt en doorgevoerd.
Tijdens het klantenpanel:

  • Ontvangen we directe feedback op de werking van Octopus
  • Denken we samen na over de roadmap voor de komende maanden-jaren
  • Delen we kennis en tips met elkaar

Efficiënt zoeken is effectief werken met Octopus BPM
Tijdens het eerste klantenpanel in juni is onze klanten gevraagd door middel van welke functionaliteiten Octopus verbeterd kan worden. De twee belangrijkste functionaliteiten bleken een efficiënte zoekfunctie én een integratie met Outlook en een plugin voor Outlook. 

Tijd om deze functionaliteiten uit te werken! Aan de hand van een brainstorm zijn we het gesprek aangegaan en konden we op een open manier communiceren en out-of-the-box denken. De zoekfunctie is uitgebreid aan bod gekomen. ''Het brainstormen over de zoekfunctie was top!'', aldus J.van Loenen van Gemeente Rotterdam.

Hiermee zijn we tot de conclusie gekomen dat onze klanten productiever willen werken en de zoekfunctie graag uitgebreid zien met de volgende functionaliteiten:

  • Faceted search: Faceted search is het clusteren van zoekresultaten in relevante categorieën; om snel en intuïtief door grote sets data heen te filteren
  • Doorzoeken van meerdere systemen
  • Fuzzy search: Een zoekopdracht waarbij ook resultaten gegeven kunnen worden indien woorden fout zijn gespeld of deels zijn ingevuld

Deze 3 toevoegingen aan de zoekfunctie zullen we verder uitwerken.

''Het is heel waardevol om directe feedback te krijgen, zodat wij Octopus kunnen optimaliseren aan de hand van de wensen van de klant.'', aldus André Pijl, Product Manager Octopus.
 
Wil jij ook meedenken én als eerste op de hoogte zijn van de nieuwe ontwikkelingen?
Het volgende klantenpanel staat gepland op 7 december. Tijdens dit klantenpanel zullen we een deel van de verbeteringen kunnen laten zien. Heb jij interesse? Meld je dan aan via marketing@truelime.nl