logo

Gemeente Den Haag stapt na jarenlang On-Premise gebruik over op Octopus cloudversie

Het resultaat

Facts

500.000 Inwoners

3e Grootste stad van Nederland

Hoofdstad van Provincie Zuid-Holland

9.000 Medewerkers op het stadskantoor

logo_gemeente_den_haag

De juridische medewerkers van Den Haag werken gemeente breed voor diverse interne diensten. Octopus neemt een centrale positie in voor de verwerking van de juridische zaken.

De vraag

Gemeente Den Haag werkte al ruim 20 jaar met de on-premise versie van Octopus. In 2021 is de wens ontstaan om in de cloud te gaan werken om de dienstverlening nog beter in te kunnen vullen. Tijdens de overgang moesten alle lopende en afgewerkte zaken beschikbaar blijven dus deze hebben we gemigreerd.

Octopus is tevens geschikt gemaakt voor aansluiting op portalen als Haal Centraal en MijnDenHaag.

De oplossing

Naast de overgang naar Octopus Web zijn koppelvlakken aangemaakt op basis van de nieuwe ZGW-standaard (Zaakgericht Werken) en zijn er nieuwe functionaliteiten ontwikkeld om de werkprocessen te optimaliseren. 

Octopus groeit mee met Gemeente Den Haag

Het resultaat

Met de overzichtelijke werkomgeving in de cloudversie van Octopus werkt het systeem intuïtief en ondersteunend. Behandelaars van zaken hebben meer overzicht en het systeem begeleidt de te verrichten handelingen. Octopus is overal te benaderen via een browser en medewerkers zijn dus niet meer afhankelijk van een lokaal geïnstalleerde versie.

Wil jij het ook digitaal voor elkaar hebben?

Of het nu gaat om een nieuw concept of een complexe uitdaging, met slimme ideeën en innovatieve technologie komen we altijd tot een oplossing.

Ben je benieuwd hoe een intensieve, maar vooral leuke samenwerking er uit ziet?

Loop geen belangrijke updates mis!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe artikelen, exclusieve webinars, interessante cases en de beste inzichten!