De nieuwe website van de Hartstichting, een bijzonder mooi project!

Hartstichting biedt gepersonaliseerde informatie op maat op nieuwe website

Onlangs is de nieuwe website van de Hartstichting gelanceerd. Een bijzonder mooi project!

Een sterke website voor een belangrijke missie

De missie van de Hartstichting is het verslaan van hart- en vaatziekten. Naar verwachting is in 2020 ruim 10% van de Nederlandse bevolking hart- of vaatpatiënt. Het aantal sterfgevallen en patiënten moet omlaag. 
Hoe wil de Hartstichting dat bereiken? O.a. door in te spelen op de behoefte van het publiek met een nieuwe website die voorlichting op maat biedt.
De Nederlandse Hartstichting is met TrueLime in zee gegaan voor de ontwikkeling van deze website. 
Hartstichting-website-(3).jpg

In actie voor de Hartstichting!

De voorgaande website voldeed niet meer aan de wensen. Zodoende gingen wij in actie! In een nauwe samenwerking met het projectteam bij de Hartstichting, designbureau Onstuimig en communicatiebureau Presenter werkten we aan de website, waarin wij de technische realisatie mogelijk hebben gemaakt.

Naar aanleiding van een onderzoek door de Hartstichting is gebleken dat informatie over hart- en vaatziekten niet alleen snel beschikbaar moet zijn, maar ook relevant en betrouwbaar voor het juiste publiek. De nieuwe website op basis van Kentico CMS (Kentico 10 MVC) is hier volledig op gebaseerd. 

Wat is er (technisch) uniek? 

# Voorlichting op maat
De website is zo ingericht dat het naar aanleiding van klikgedrag inzicht krijgt in de bezoeker en de content hierop afstemt. Op deze manier krijgt een patiënt andere informatie te zien dan een naaste of een donateur. Een knap staaltje voorlichting op maat kunnen we wel zeggen!

# Persoonlijke gids
Bezoekers kunnen een persoonlijke gids aanmaken en hier content in opslaan die voor hen interessant is. Deze informatie kan ook gedownload, gemaild en gedeeld worden. Op deze manier kunnen patiënten en naasten snel de juiste informatie vinden die ze nodig hebben.

#Flexibel, beheersbaar én gebruiksvriendelijk
TrueLime heeft meegedacht over het vinden van de juiste balans tussen maximale flexibiliteit en beheersbaarheid voor de content editors en daarentegen optimale gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker. De kern van de webpagina’s zijn opgebouwd uit widgets, dus de content kan makkelijk aangepast worden, daarmee wordt er gezorgd voor een consistente ervaring op de gehele website. 
Tevens laadt de content a-sychroon, wat betekent dat de afbeeldingen pas zichtbaar zijn wanneer je op dat stuk van de pagina bent. Dit optimaliseert de snelheid van de website. 
Thema-s-Hartstichting-(4).JPG

Voorbereid op de nieuwe AVG/GDPR wetgeving

De website van de Hartstichting moet voldoen aan de AVG/GDPR wetgeving. Deze wet verscherpt de regels op de huidige Wet Bescherming Persoonsgegevens. Personale informatie wordt nu op de juiste manier verwerkt en versleuteld opgeslagen. Hiervoor was een nauwe samenwerking met juristen vanuit de Hartstichting noodzakelijk, de Hartstichting is nu voorbereid op deze nieuwe wetgeving.

Een topprestatie!

De website is inmiddels live en de eerste reacties van bezoekers zijn enorm positief! Daarnaast is de Hartstichting in het nieuws geweest betreft hun AED campagne. Op dat moment genereerde de website toptraffic met 3000 hits per seconde. Dit was een goede test waaruit bleek dat alles werkt naar behoren.

Doneren was nog nooit zo makkelijk

Door het ontvangen kan de Hartstichting meer onderzoek doen naar hart- en vaatziekten. Door middel van een koppeling met Buckaroo payments is het nu een fluitje van een cent om te doneren. En iedere gift telt! Help mee om hart- en vaatziekten te verminderen.

Typisch TrueLime in dit project:

- Er wordt elke dag hard gewerkt, 1 dag per week op locatie
- Nauwe samenwerking met alle betrokken partijen
- Duidelijke visie over hoe de architectuur eruit moet komen te zien en dit technisch mogelijk maken. Niets is ons te gek!

Zie hier vergelijkbare cases: ETZ ziekenhuis, Gemiva, Radboudumc.

Check hieronder de video over de Hartstichting website!



Red-levens-met-jouw-AED-(3).png

desktop_logo-(5).png

Over de Hartstichting
‘De Hartstichting ontvangt geen subsidie van de overheid. We zijn een non-profit organisatie.
Voor het behalen van onze doelstellingen zijn we volledig afhankelijk van giften van particulieren en bedrijven. Een groot deel van het geld besteden we aan wetenschappelijk onderzoek naar hart- en vaatziekten.‘
desktop_logo-(6).png