Een ledenportaal dat hun relatie met bestaande leden versterkt

Servicegericht, gepersonaliseerd ledenportaal toont kracht BOVAG

TrueLime realiseerde voor BOVAG een servicegericht ledenportaal, met dossiers en tools overzichtelijk op één plek. 
 
In samenwerking met IN10 creative digital agency ontwikkelde TrueLime voor BOVAG een ledenportaal dat hun relatie met bestaande leden versterkt, én de meerwaarde van lidmaatschap goed zichtbaar maakt. Op een eigentijdse, responsive website vinden BOVAG-leden snel de informatie die aansluit op hun vraag en branche. Eenmaal ingelogd hebben zij toegang tot alle dossiers, artikelen en tools die ze nodig hebben. Bovendien blijven ze eenvoudig op de hoogte van ontwikkelingen in hun branche dankzij gepersonaliseerde nieuwsbrieven.

De strategie, het concept, de UX en het visual design zijn opgezet en ontwikkeld door IN10 creative digital agency in samenwerking met TrueLime. TrueLime is tevens verantwoordelijk voor de ontwikkeling én implementatie van het portaal.

“TrueLime, IN10 creative digital agency én het BOVAG-team hebben samen hard gewerkt aan een portaal dat aansluit op de nieuwe website.” vertelt Roos Kalisvaart, van TrueLime. “Mede dankzij mooie oplossingen zoals maatwerkkoppelingen en performance-optimalisatie, voldoet het ledenportaal nu nog beter aan de wensen van BOVAG-leden. Ze vinden alle relevante informatie en tools op één plek, en blijven up-to-date met gepersonaliseerd nieuws.”
 
“Mede dankzij mooie oplossingen zoals maatwerkkoppelingen en performance-optimalisatie, voldoet het ledenportaal nu nog beter aan de wensen van BOVAG-leden. Ze vinden alle relevante informatie en tools op één plek, en blijven up-to-date met gepersonaliseerd nieuws.”

Overzichtelijke dossiers en artikelen tonen toegevoegde waarde

In het nieuwe Ledenportaal is content van meerdere digitale BOVAG-kanalen samengevoegd tot overzichtelijke dossiers, thema’s en (nieuws)artikelen. Ook niet-leden hebben nu toegang tot veel waardevolle informatie, en krijgen een goed beeld van de extra dossiers en tools die BOVAG hun leden biedt. Een icoon maakt direct duidelijk wat voor iedereen toegankelijk is, en wat niet. Zo helpt het BOVAG met het uitdragen van haar belang en positionering als branchevereniging en toont het haar enorme toegevoegde waarde aan potentiële leden.
Het scrumteam, met onder meer de product owner en een contentspecialist van BOVAG, besteedde tijdens het hele project veel aandacht aan gebruiksvriendelijkheid. “De langere dossiers zijn ingedeeld in verschillende ‘hoofdstukken’ om de leesbaarheid te bevorderen.” vertelt Roos. “En op basis van tagging kan de redactie eenvoudig gerelateerde content toevoegen aan dossiers, downloads en nieuwsberichten. Zo worden bezoekers van het ledenportaal écht verder geholpen.”
 
“Op basis van tagging kan de redactie eenvoudig gerelateerde content toevoegen aan dossiers, downloads en nieuwsberichten. Zo worden bezoekers van het ledenportaal écht verder geholpen.”​

MijnBovag-portaal-TrueLime-(3).JPG

Gepersonaliseerde informatie en nieuwsbrieven
Zodra is ingelogd in het portaal kan, door een koppeling met de ledeninformatie in het CRM van BOVAG, elke werknemer specifieke informatie inzien die relevant is voor zijn of haar branche. Daarnaast ontvangen zij gepersonaliseerd nieuws. Dankzij uitgebreide statistieken kan de redactie deze nieuwsbrieven verder optimaliseren.

Er werd een aparte server ingezet om de performance van het versturen van gepersonaliseerde nieuwsbrieven te verbeteren. Dat garandeert bijvoorbeeld een snelle wachtwoord-vergeten-functie, omdat die niet hoeft te wachten totdat de 20.000 gepersonaliseerde nieuwsbrieven zijn verstuurd.


Eenvoudiger zoeken en filteren

De juiste informatie vinden in het enorme aanbod, gaat in het nieuwe Ledenportaal een stuk sneller dankzij:
  • Verbeterde zoekfunctionaliteit met een autocomplete-functie.
  • Met het UX en visual design door IN10 creative digital agency zijn we onder andere tot een duidelijke en gebruiksvriendelijke werking en een helder overzicht van zoekresultaten gekomen.
  • Filters voor de zoekresultaten, op branche, thema, datum en populariteit.

MijnBovag-portaal-TrueLime-2-(2).JPG


Alle BOVAG-tools beschikbaar via single sign-on

Hoewel sommige tools van BOVAG op andere platforms staan, merken leden daar nauwelijks nog iets van.  Dankzij single sign-on vinden leden al hun tools bij elkaar, van de servicedesk tot pechhulp. Ook kunnen ze zich inschrijven voor leden-evenementen. Leden kiezen zelf of ze inloggen met hun leden-account, of met Mobi-ID, een gestandaardiseerde single sign-on van aangesloten dienstaanbieders in de mobiliteitssector.


Typisch TrueLime

  • Werken in agile teams, in nauwe samenwerking met de klant en ander partijen
  • Realisatie van complexe koppelingen met andere systemen
  • Jarenlang partnerschap, samenwerking sinds 2013


Over BOVAG

BOVAG is sinds 6 mei 1930 dé brancheorganisatie van inmiddels ruim 9.000 ondernemers gespecialiseerd in personenauto’s, bedrijfsauto’s en trucks, tweewielers, caravans, aanhangwagens, motorenrevisie, autoverhuur en -delen, autowassen, verkeersopleidingen, schadeherstelbedriiven en tankstations. BOVAG dient voor de leden als inspirator, als platform en als nieuws- en informatiecentrum. BOVAG lobbyt, adviseert en organiseert kwaliteitszorg. Daarnaast is BOVAG een werkgeversorganisatie die de cao afsluit en zich bezighoudt met arbeidsomstandigheden en onderwijs. Voor consumenten is BOVAG een kwaliteitskeurmerk voor auto's, fietsen en andere mobiliteitsdiensten.


Zie hier andere cases van klanten waar we een portaal hebben ontwikkeld:


Nieuwe website en klantportaal CAK

Twee nieuwe intranetportalen IBN

Gemiva: website en intranet in één


Meer weten over de ontwikkeling van online platformen? 

Neem dan vrijblijvend contact met ons op via onderstaand formulier.

Door op 'Verstuur' te klikken geef je toestemming voor het gebruik van jouw gegevens voor het afhandelen van jouw vraag. Lees meer in ons Privacy Statement.