Optimaliseren van klantenservice door digitalisering

Optimaliseren digitalisering BDO Duitsland

Optimalisatie van dienstverlening en klantenservice
Met meer dan 1.900 werknemers op 26 locaties is BDO een van de toonaangevende bedrijven voor audit- en auditgerelateerde diensten, belastingadvies en handelsrechtadviezen, evenals adviesdiensten in Duitsland.

BDO AG Wirtschaftsprüfungsgesellschaft is een van de oprichters van BDO International (1963), dat vandaag, met bijna 74.000 werknemers in 162 landen, de enige wereldwijde audit- en adviesorganisatie is met Europese wortels.


TrueLime heeft al jaren een intensief en goed samenwerkingsverband met BDO. Vandaar dat er eind 2017 is gevraagd de continu digitalisering te optimaliseren voor BDO Duitsland.
Doel? Het verwezenlijken van een interne digitale service catalogus met meer dan 300 services op basis van Kentico.
 

Interne service catalogus van print naar digitaal

De interne handleiding ‘Onze services’ was alleen in print  beschikbaar en daardoor niet gemakkelijk te raadplegen voor de medewerkers van BDO Duitsland. Met meer dan 300 services vermeld in de catalogus werkte het voor de medewerkers niet efficiënt om erin te zoeken, terwijl ze bijvoorbeeld met een klant aan de telefoon zijn. Daarnaast was de catalogus niet altijd en overal beschikbaar voor medewerkers buiten kantoor.
Met oog op de optimalisering van de klantenservice is er besloten om de catalogus digitaal aan te bieden.


Kennis en inzicht in ruim 300 services

Onze projectmanager en twee ontwikkelaars (uit Nederland en Servië) zijn aan de slag gegaan met dit project.

Het doel was om een laagdrempelige, online catalogus te ontwikkelen waarin alle - ruim 300 - services staan vermeld voor alle medewerkers, zodat zij:
  • direct kennis en inzicht in alle services van BDO Duitsland krijgen en hiermee hun klanten beter van dienst kunnen zijn
  • door middel van een goede zoekfunctie snel hun klanten kunnen helpen met alle vragen betreft BDO
  • niet steeds weer opnieuw hoeven in te loggen (door middel van single-sign on)
BDO-Duitsland-Kentico-TrueLime-(1).png


Afgesloten Kentico website met Single Sign-On

Het overzicht van de meer dan 300 services van BDO Duitsland is op een afgesloten website (Kentico 10) toegankelijk voor elke medewerker op alle apparaten binnen het bedrijf. Daarnaast hoeven zij zich slechts éénmalig in te loggen (door middel van Single Sign-On).

Single-sign on (SSO) draagt bij aan de veiligheid van informatie: er is automatisch alleen toegang voor medewerkers. Zodra een medewerker uit dienst is heeft deze geen toegang meer tot de catalogus.
SSO draagt ook bij aan het gemak: de medewerkers hoeven geen lijst van wachtwoorden meer te onthouden!
 

Op de website is het volgende terug te vinden:

  • de services met een korte uitleg
  • de verkoopindicatoren
  • en de juiste contactpersonen
Ik ben blij met de kwaliteit van het product, er is topkwaliteit geleverd, met weinig bugs. – Tom Breuker, Projectmanager TrueLime
 

De eerste resultaten beloven veel goeds

De catalogus website is in april live gegaan. Sindsdien wordt het dagelijks gebruikt door alle 1900 medewerkers binnen BDO Duitsland. Er is een hoos aan berichten binnengekomen van de medewerkers, deze zijn zonder uitzondering positief!
Daarnaast is het project binnen tijd en budget opgeleverd. (van conceptie tot goede implementatie binnen zes maanden)
Communicatie is cruciaal in een project en de communicatie in het Duits, Nederlands én Engels is allemaal goed gegaan.

Ik ben het meest trots op de manier waarop de communicatie is verlopen. We hebben precies voldoende gecommuniceerd, wat heeft geleid tot het uiteindelijke product. Niet eindeloos praten, vooral lekker doen! – Tom Breuker, Projectmanager TrueLime
 

Typisch TrueLime in dit project

- Snelheid
- Professionaliteit wat zich uit in kwaliteit
- Persoonlijk contact
 

Wat zijn de toekomstplannen?

BDO Duitsland is erg onder de indruk van Single Sign-On (SSO) en dit wordt daarom ook uitgerold naar andere projecten en applicaties.

 

Meer weten over Kentico CMS en/of ontwikkeling van online platformen?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op via onderstaand formulier.


Door op 'Verstuur' te klikken geef je toestemming voor het gebruik van jouw gegevens voor het afhandelen van jouw vraag. Lees meer in ons Privacy Statement.