Betere online samenwerking en verbinding tussen medewerkers bij Stichting PVP.

Stichting PVP

Social intranet: Digitale werkomgeving zorgt voor verbondenheid bij Stichting PVP
De patiëntenvertrouwenspersonen (pvp’en) van Stichting PVP werken verspreid door het hele land. TrueLime ontwikkelde een social intranet als verbinding tussen pvp’en onderling, én tussen pvp’en en juridisch medewerkers op het hoofdkantoor. Dankzij een maatwerk-koppeling met OneDrive, is ook documentmanagement geïntegreerd. Deze nieuwe, digitale werkomgeving maakt samenwerken efficiënter én leuker.

Na een cms-selectie door Stichting PVP, werd TrueLime als Kentico CMS Goldpartner uitgenodigd voor een pitch. Een goede klik tussen beide partijen, de grondige reactie op het programma van eisen en het passende voorstel zorgden voor een handtekening onder de samenwerking. TrueLime maakte het functioneel, technisch én grafisch ontwerp.

Analyse en storymap voor prioriteiten
Pvp’en werken als onafhankelijke patiëntenvertrouwenspersonen in ggz-instellingen en ziekenhuizen op verschillende locaties in Nederland. Samenwerken, met elkaar en met de juridisch medewerkers op het hoofdkantoor, was daardoor lastig. De maandelijkse nieuwsbrief in Word werd nauwelijks gelezen en droeg niet bij aan de verbondenheid tussen collega’s.

In een grondige analyse-fase sprak TrueLime met verschillende medewerkers, van management tot pvp. De wensen: een digitale werkomgeving met vanaf elke werkplek toegang tot informatie, kennis, collega’s en tools die je nodig hebt om je werk goed te doen.

Met behulp van een storymap – een lijst van must have, should have en nice to have functionaliteiten – bepaalden TrueLime en Stichting PVP de prioriteiten. Zo ontstond een social intranet gericht op efficiënt samenwerken, maar vooral om ook het gevóel te krijgen dat je samenwerkt.



Digitaal samenwerken
In hun nieuwe digitale werkomgeving kunnen pvp’en onder meer:
• Vragen stellen aan/ casuïstiek bespreken met andere pvp’en.
• Juridisch medewerkers op het hoofdkantoor consulteren (een-op-een).
• Bestanden aanmaken, bewerken en opslaan via een maatwerk-koppeling met OneDrive.
• Nieuwsberichten lezen, en bespreken met collega’s via een forum-functie.

Veilig en vertrouwd
Bij de Stichting PVP draait alles om hun cliënten. Een digitale omgeving waar hun gegevens veilig zijn, is dus erg belangrijk. Medewerkers loggen in met hun Windows-account en een token (multi-factor authentication) op zowel de digitale werkomgeving als bijvoorbeeld hun rapportagesysteem (single sign-on). Ze hebben dankzij het uitgebreide rechten- en rollensysteem van Kentico CMS alleen toegang tot de content, consulten en documenten waar ze autorisatie voor hebben.

Eenvoudig uitbreiden met Kentico CMS
Stichting PVP selecteerde Kentico CMS onder meer om eenvoudig te kunnen uitbreiden. Samen kijken TrueLime en Stichting PVP naar de toekomst. Content en bestanden worden bijvoorbeeld opgeslagen met gebruik van tags en meta-data. Nu kunnen medewerkers daardoor al filteren op contenttype (jurisprudentie, nieuws, etc.). Straks kan filteren ook op basis van bijvoorbeeld doelgroepen en teams.

Typisch TrueLime in dit project:
• Grondige analyse: hoe kunnen medewerkers efficiënter samenwerken én zich meer verbonden voelen?
• Stevige basis met Kentico CMS, aangevuld met maatwerk voor optimale beveiliging en koppeling met OneDrive-documentmanagement.
• Mooi, clean design dat aansluit bij de kernwaarden van Stichting PVP (o.a. laagdrempelig, onafhankelijk, vertrouwelijk).
Stichting PVP
De Stichting PVP levert vertrouwenswerk voor cliënten in de (geestelijke) gezondheidszorg. Zo’n 55 patiëntenvertrouwenspersonen (pvp’en) werken op locatie in (ggz-)instelingen en ziekenhuizen, verspreid over het hele land. Pvp’en zijn onafhankelijk van de instelling waar ze werken, en de ondersteuning is voor cliënten gratis. Het hoofdbureau in Utrecht ondersteunt de pvp’en met scholing, communicatie en juridisch advies.
Bezoek de website

Lees ook onze klantcase:
Betrouwbare extranetten en corporate website Translink
Meer weten?
We stellen ons graag persoonlijk voor. Bel ons of laat je nummer achter, dan bellen we je snel terug.
Eddy de Ridder
+31 (0)6 460 225 66
Door op 'Bel mij terug' te klikken geef je toestemming voor het gebruik van jouw gegevens voor het afhandelen van jouw vraag. Lees meer in ons privacy statement.