Kentico modules met maatwerk voor optimale gebruikerservaring.

Website ontwikkeling

Website met geïntegreerd klantportaal voor internationale klantenkring van NIPO Software
Voor NIPO Software ontwikkelde TrueLime een website met geïntegreerd klantportaal. Bijzonder is dat de foto’s op de website zich automatisch aanpassen aan de geografische locatie van de klant. Beeld en sfeer past daardoor bij het werelddeel waarin de websitebezoeker zich bevindt. Voor bestaande klanten staat gepersonaliseerde content klaar in het geïntegreerde klantportaal. Een optimale gebruikerservaring voor alle doelgroepen van over de hele wereld.

NIPO Software ontwikkelt software voor marktonderzoekers. Hun software is er voor grote én kleine organisaties wereldwijd, met heel uiteenlopende budgetten. Daarom is het belangrijk dat hun website de juiste uitstraling heeft, overal ter wereld.

TrueLime ontwikkelde een responsive website en klantportaal op basis van het interactie- en grafisch ontwerp van Okapion. We verzorgden niet alleen de (back-end) implementatie van Kentico CMS, maar ook de (front-end) html en de koppeling met het CRM. Daarnaast zorgden we ervoor dat de website en het klantportaal voortaan worden gehost in Microsoft Azure.

Beeld op basis van geografisch locatie
De producten en diensten van NIPO software komen online goed tot hun recht door het moderne redesign, maar ook dankzij een maatwerkmodule voor lokalisatie. Daarmee kan NIPO software voor elk werelddeel andere foto’s op de website plaatsen. De website laadt het juiste beeld op basis van de geografische locatie van de websitebezoeker. Zo past de uitstraling van de website altijd bij de belevingswereld van de klant.

Geoptimaliseerd klantportaal
Het klantportaal dat we een paar jaar geleden voor NIPO software implementeerden, was ook toe aan een update. Parallel aan het redesign van de website, optimaliseerden we dit klantportaal en integreerden we deze in de website:
  • Maatwerkfunctionaliteit uit het oude klantportaal vervingen we waar mogelijk door standaardmodules van de nieuwste versie Kentico CMS, om ontwikkeltijd en kosten te besparen.
  • Het redesign vertaalden we naar templates specifiek voor het klantportaal.
  • De inrichting van het klantportaal pasten we aan om het gebruik efficiënter te kunnen meten (en verbeteren) met behulp van statistieken.
  • Door de koppeling met het CRM vindt elke klant relevante content en support, op basis van de software en diensten die hij gebruikt.


Content uitbreiden eenvoudig met Kentico-widgets
Met Kentico CMS kan NIPO Software zelf eenvoudig content aanpassen en toevoegen om hun producten nog duidelijker te presenteren. In een gebruiksvriendelijke omgeving kunnen medewerkers zelf widgets op webpagina’s toevoegen, bijvoorbeeld tutorials en demo-versies van software.

Als NIPO Software op termijn ook aangepaste teksten wil aanbieden op basis van locatie, dan is dat eenvoudig te realiseren. 

Typisch TrueLime in dit project
  • Snelle doorlooptijd van circa 2 maanden dankzij gebruik standaard modules van Kentico CMS
  • Maatwerk-module voor lokalisatie om de website te optimaliseren voor internationale klanten
  • Koppeling met CRM voor gepersonaliseerde content in klantportaal
  • Strakke, responsive site voor desktop, tablet én smartphone.
De klant aan het woord:
“Onze website is een van onze belangrijkste sales kanalen. Onze oude website was toe aan nieuw jasje. In korte tijd hebben we samen met Truelime en Okapion een volledig nieuwe, responsieve site ontwikkeld. Op deze nieuwe site kunnen onze toekomstige klanten terecht, maar we kunnen er ook onze huidige klanten digitaal bedienen. Het project is heel Agile aangepakt. Truelime heeft onze feedback steeds snel verwerkt waardoor het echt een samenspel tussen onze mensen en Truelime is geworden.”


Over NIPO Software
NIPO Software ontwikkelt software voor organisaties die marktonderzoek uitvoeren. Hun wereldwijde klantenkring is zeer divers, van kleine lokale spelers tot grote, internationale organisaties.
NIPO Software