Een kijkje achter de schermen bij Officemanager Wilma

30-07-2025

Sinds 2022 versterkt Wilma ons team als Officemanager. Ben je benieuwd hoe haar takenpakket eruit ziet? Ze vertelt het je graag! In dit artikel lees je hoe een gemiddelde werkweek er voor haar uitziet en waarom ze het werken bij TrueLime zo leuk vindt.

Hoe lang werk je al bij TrueLime?

Haha, dat is grappig, hier moest ik even over nadenken. Maar ik werk sinds 11 april 2022 bij TrueLime. Het lijkt echt al langer!

Wat doe je als Officemanager bij TrueLime?

Ik zeg altijd, het is te vergelijken met een huishouden; de boel draaiende houden. Ik heb zoveel verschillende taken: van het organiseren van feestjes tot het schoonmaken van de koffiemachine. En dan alles wat er tussen zit. Ook ben ik er ter ondersteuning van onze HR afdeling. Maar het meest belangrijke is dat mijn collega’s, maar ook de externe mensen waarmee je als Officemanager te maken hebt, je weten te vinden. Dat je zichtbaar bent! En mensen kunt verder helpen met hun vraag.

Welke talenten heb je volgens jou nodig voor deze functie?

Ik vind het meest belangrijk dat een Officemanager klantvriendelijk is, naar zowel interne als externe mensen. Dat je veelzijdig bent en zelfstandig te werk kunt gaan. Oplossingsgericht is ook een belangrijk talent wat je nodig hebt. En kun je het zelf niet oplossen, dan wel de juiste mensen weten te benaderen die je kunnen helpen om het op te lossen. Ook vind ik het van belang om discreet te zijn, als Officemanager hoor en zie je veel en dan moet je weten wanneer je wel of niet iets met anderen kunt delen.

In wat voor team werk je?

Ik werk in Team Ondersteuning, samen met collega’s van Finance, HR en Systeembeheer.

En wat maakt werken bij TrueLime leuk?

Het is leuk om bij TrueLime te werken omdat ze je het gevoel geven dat iedereen gelijk is. Het lokale en familiaire van het bedrijf sprak me meteen al aan tijdens mijn sollicitatiegesprek en dat is ook zo gebleken. En het contact dat ik met alle collega’s heb! Als Officemanager fungeer je eigenlijk als spil van het bedrijf en dat is ook één van de dingen die het werken bij TrueLime leuk maakt.

Hoe ziet een gemiddelde werkweek eruit bij jou?

Ik ben begonnen met 4 dagen in de week, maar ik werk nu sinds een poos een dag minder, dus 3 dagen. Het is zo fijn dat ze mij deze kans hebben gegeven. Daar tegenover staat wel dat ik er altijd voor zorg dat ik op de overige 2 dagen voor dringende zaken toch beschikbaar ben, mits ik op vakantie ben natuurlijk. Zo zijn we elkaar hierin mooi tegemoet gekomen.

Waarin ontwikkel jij je nog?

Ik probeer me nog altijd op het persoonlijke vlak te ontwikkelen. Zo is daar vanuit TrueLime ook veel aandacht voor en worden hier trainingen voor gegeven. Ik vind het dan ook heel leuk en interessant om aan deze trainingen deel te nemen! In mijn vorige functie had ik veel met veiligheid te maken en daarom is het ook heel fijn dat ik de gelegenheid had om een training preventiemedewerker en vertrouwenspersoon te mogen volgen.

En wat wil je nog bereiken in je carrière?

Dit vind ik een moeilijke vraag. Als jongere heb je vaak veel meer ambities dan wanneer je al verder in je carrière bent. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet ambitieus kunt blijven. Het is wel dat bij mij eigenlijk alles wel automatisch op mijn pad gekomen is. Dus ik zie wel wat de toekomst nog gaat brengen!

Wat zou je een nieuwe collega vertellen over TrueLime/jouw werk?

Ik laat nieuwe mensen het liefst zelf ontdekken hoe het bedrijf in elkaar steekt. Zoals ik de sfeer tijdens mijn sollicitatie gesprekken heb ervaren, zo ga ik er vanuit dat dit ook bij de nieuwe collega’s zo overkomt. Het is een fijn bedrijf om voor te werken, met fijne mensen. En wanneer ik nieuwe collega’s ontmoet, dan laat ik ze weten dat ze bij alle vragen waarbij ze niet bij iemand anders terecht kunnen, bij mij mogen aankloppen.

loreen-marketeer-2

Loreen Suurbach

Online Marketeer

Stuur een bericht!

Meer weten?