Maandag: De dag begint altijd met een stand-up, zodat het hele team op de hoogte is van alles wat er speelt. Daarna ga je aan de slag met de extra autorisaties die een Gemeente heeft aangevraagd. De meeste kun je zo verwerken, en je neemt nog even contact op om een autorisatieaanvraag te verduidelijken.

Op dinsdag behandel je het verzoek van een Ministerie om de standaard ontvangstbevestigingen aan te passen. De verwerking van de wijzigingen vormen door de vele variabelen een pittige kluif. Je houdt je bezig met het oplossen van een aantal calls en op het moment dat je denkt: ‘hmmm… deze vraag heb ik al een aantal keer eerder gehoord’, weet je dat je even een instructie moet opstellen en beschikbaar moet stellen voor al onze klanten op het klantenportaal.

Het is alweer woensdag als je meehelpt met de inrichting van de workflow voor een nieuwe klant. Vanuit het klantportaal komt een vraag binnen over een aanpassing. Je hebt de indruk dat dat niet goed past in Octopus en overlegt met de klant hoe zijn wens alsnog verwerkt kan worden. Ook heb je het idee dat het nog wat efficiënter zou kunnen. Je legt dit voor, de klant is akkoord en je gaat de aanpassing realiseren. Klant blij, jij blij.

Donderdag: Bughunting!!! Programmawijzigingen die door de klant zijn aangevraagd, zijn door de programmeurs doorgevoerd. Vandaag ga je aan de hand van releasenotes en workitems kijken of de programma aanpassingen correct zijn doorgevoerd. Dan word je gebeld door een klant dat er iets helemaal mis gaat: in het document Beslissing op bezwaar worden alle besluiten standaard als gegrond aangemerkt. Jij mag uitzoeken hoe dat komt. Je maakt hem gelijk attent op ons klantportaal, voor een eventueel volgend issue.

Dan ontvang je een notificatie in je mail dat er een nieuwe call is ingediend. Een verzoek voor een aanpassing. Omdat het een wat grotere aanpassing betreft, overleg je met de programmeurs om een juiste inschatting van de kosten te kunnen maken en koppelt dit terug naar de klant.

TGIF! Je vindt dat het inplannen van een hoorzitting in minder klikken zou moeten kunnen en hebt een geweldig idee hoe dit beter kan en legt dit, samen met je andere verbetervoorstellen, voor aan de programmeurs. En dan door naar de vrijdagmiddagborrel. Onderweg naar de kantine nog even proberen je persoonlijke Pacman record te verbeteren op onze arcadekast. Verloopt echter hopeloos, je kunt je niet concentreren vanwege het gejuich achter je bij het tafelvoetbal.