Nieuwe website FNV live

28-03-2019

Bedrijfsspecifieke cao's en laagdrempelig lid worden. De afgelopen maanden hebben FNV en het TrueLime-scrumteam voortvarend aan de realisatie van deze site gewerkt.

De FNV klopte bij TrueLime aan voor de realisatie van de nieuwe website op het moment dat de oude site al aan vervanging toe was. De FNV had goed vooronderzoek gedaan naar de behoeftes van belangrijkste doelgroepen en stakeholders; daaruit konden de belangrijkste doelen van de nieuwe site opgesteld worden. Het verspreiden van adequate en eenvoudig vindbare CAO-informatie, een goede ondersteuning van het 'Lid worden' proces en natuurlijk een goed en actueel beeld geven van de activiteiten van FNV.

CAO's

De CAO’s zijn onder te verdelen in sectorspecifiek en/of bedrijfsspecifiek. FNV beheert de sectoren en bedrijven in Microsoft Dynamics CRM, de content wordt beheerd in Kentico MVC. Om de juiste cao-teksten voor zijn/haar sector of bedrijf aan de bezoeker te tonen, zijn deze twee systemen met elkaar gekoppeld. Zo wordt alle data bij de bron beheerd, maar ziet het voor de bezoeker op de site eruit als een logisch geheel. Om de CAO’s goed vindbaar te maken, is Microsoft Azure Search ingezet; ”Search as a Service”. Voordeel van deze oplossing: de capaciteit van de zoekmachine kan eenvoudig bijgesteld worden op basis van de behoefte (= aantallen zoekopdrachten). Hierdoor werkt het zoeken niet alleen functioneel, maar ook performance-technisch als een zonnetje.

Lid worden

Het proces ‘Lid worden’ is een primair proces voor FNV en moet voor de potentiële leden zo laagdrempelig mogelijk verlopen. Denk daarbij aan een overzichtelijk formulier, geen overbodige validaties en duidelijke interactie. Men kan op de nieuwe site heel eenvoudig via een aantal korte vragen zijn/haar persoonlijke contributie berekenen. En als de bezoeker daadwerkelijk lid wil worden, doorloopt men in een aantal stappen een formulier, waarin alle relevante gegevens verzameld worden. Deze gegevens worden veilig aangeleverd aan de FNV ‘Enterprise Service Bus’ en vervolgens aan Microsoft Dynamics CRM.

Resultaten 

  • Tussen 600.000 en 700.000 bezoekers per maand
  • Mijn FNV kent 350.000 gebruikers
  • FNV kent meerdere inlog locaties
  • Hoge frequentie outbound e-mail (42 miljoen op jaarbasis)
  • Actieve online advertising

Over FNV

De FNV komt op voor iedereen op het gebied van werk en inkomen. Met ruim 1 miljoen leden, jong en oud, is FNV de grootste vakbond van Nederland. FNV biedt zijn leden verschillende voordelen en diensten. De site geeft algemene informatie en laat zien met welke doelen en activiteiten de FNV nu bezig is of mee aan de slag gaat. 

Samenwerking

TrueLime heeft ook in dit project volgens de Scrum-aanpak gewerkt. Met hoge betrokkenheid van FNV is er na elke sprint een werkende functionaliteit is opgeleverd. FNV kon hierdoor al vroeg in het proces aan de slag met het vullen van de website met relevante content. Daarnaast werkten ook Presenter (contentarchitectuur en -migratie) en theFactor.e (design) mee aan de ontwikkeling van deze website.

Vervolg

Op dit moment zijn de plannen in de maak voor de doorontwikkeling van de website. Met Kentico MVC zijn de mogelijkheden legio. Denk hierbij bijvoorbeeld aan verdere personalisatie; waarbij de bezoeker niet meer hoeft te zoeken, maar op basis van zijn kenmerken of eerder bezoek, relevante content aangeboden krijgt. Of het automatisch aanbieden van content op basis van een 'customer journey'. Ook verdergaande procesondersteuning rondom het lidmaatschapsproces is een mogelijkheid.

Wil jij het ook digitaal voor elkaar hebben?

Of het nu gaat om een nieuw concept of een complexe uitdaging, met slimme ideeën en innovatieve technologie komen we altijd tot een oplossing.

Ben je benieuwd hoe een intensieve, maar vooral leuke samenwerking er uit ziet?

Loop geen belangrijke updates mis!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe artikelen, exclusieve webinars, interessante cases en de beste inzichten!