Octopus klantenpanel: samen bepalen we de roadmap voor doorontwikkeling

In februari organiseerde TrueLime voor de 6e keer het Octopus klantenpanel. De gastheer was Dick Zwijnenburg, Directeur Juridisch Bureau van de Gemeente Amsterdam. Met een opkomst van Gemeente Amsterdam, Gemeente Rotterdam, Gemeente Den Haag, Ministerie van SZW, Servicepunt 71, RDW, Gemeente Heerenveen en Gemeente Sittard-Geleen was er weer sprake van een succesvolle sessie.

Opzet klantenpanel

Met een groep klanten wordt 3 à 4 keer per jaar naar ons product Octopus gekeken. We doen dit bij voorkeur op een locatie van (bij) de klant. De wensen en meningen van onze klanten helpen ons bij de (door)ontwikkeling van onze diensten en producten. Daarnaast ontdekken we nieuwe trends en peilen we het oordeel van onze klanten over specifieke onderwerpen. Waar mogelijk worden verbeterpunten direct aangepakt en doorgevoerd. Tijdens het klantenpanel ontvangen we directe feedback op de werking van Octopus, denken we samen na over de roadmap en proberen we nieuwe functionaliteiten met elkaar te realiseren om de investering per klant laag te houden. Ook delen we kennis en tips met elkaar.

Octopus in de praktijk: collegiaal toetsen 

Een van de sprekers was Jan Boegborn van de Gemeente Amsterdam. Hij liet in een demo zien hoe zij een Octopus functionaliteit inzetten voor collegiaal toetsen. Het is een workflow om het 4-ogen principe te ondersteunen; een collega bekijkt of de brief die is opgesteld akkoord is, zodat deze verstuurd kan worden. Door deze workflow verbetert de kwaliteit van dienstverlening. 

Nieuwe functionaliteiten 

Verder presenteerde André Pijl van TrueLime welke nieuwe functionaliteiten eraan gaan komen. Denk aan de algemene 'droptarget' , wat inhoudt dat er kan op ieder moment een document of e-mail in Octopus gesleept kan worden, waarna Octopus zelf probeert de juiste zaak te achterhalen door het document of e-mail te lezen.

Daarnaast zijn de nieuwe release kalender en het klantportaal besproken. Ook is er gebrainstormd over uitbreiding in Octopus en nieuwe functionaliteiten, zoals hoe om te gaan met termijnen & feestdagen, autorisaties en een nieuwe zoekfunctie met 'faceted search'.

Wil jij ook meedenken én als eerste op de hoogte zijn van de nieuwe Octopus ontwikkelingen? Neem dan contact op via marketing@truelime.nl 
logo octopus