Terugblik op Kentico Connection Brno 2023

26-10-2023

Recent is onze collega – en tevens Kentico MVP – Jeroen Fürst naar het jaarlijkse Kentico evenement, Kentico Connection, geweest. Dit event is voor Kentico partners, klanten en marketinggoeroe’s. Samen met collega Roel de Bruijn, kreeg Jeroen informatie over de laatste inzichten over de toekomst van Kentico en haar producten, Xperience by Kentico. Daarbij mocht Jeroen zelf ook presenteren over deployment en specifiek Kentico SaaS. Naast zijn presentatie werden er eveneens ideeën en gedachten gedeeld tijdens dit netwerkevenement. In dit artikel neemt Jeroen je mee in de hoogtepunten van het event. 

Dag 1: visies, inzichten en nieuwe richtingen 

De eerste dag opende Dominik Pinter, de CEO van Kentico het event. Dominik vertelde over de visie van Kentico en de nieuwste SaaS-oplossing: Xperience by Kentico. Hij benadrukte daarbij de kracht van de Kentico partners en hij gaf een voorproefje van het nieuwe licentiemodel. Daarnaast werd de nieuwe Chief Revenu Officer geïntroduceerd: Bill Cunningham. De ambitie is om Kentico te positioneren als beste oplossing voor hybride headless projecten. 

Daarna sprak keynote spreker Frans Riemersma, marketingtechnoloog, over de essentie van échte klantwaarde, en benadrukte hij hoe dit van cruciaal belang is voor het ontwikkelen van doeltreffende oplossingen. Wanneer je weet wat je klant echt gelukkig maakt, kun je betere oplossingen creëren en aanbieden. Daarnaast verschafte hij ons inzicht in de recente ontwikkelingen binnen het Martech-landschap en besprak hij de impact van opkomende AI-oplossingen, evenals de manier waarop bestaande producten zich aanpassen aan deze nieuwe technologieën.

Tim Walters, een liefhebber van zombiefilms, wist vervolgens op een boeiende manier deze interesse te integreren in zijn presentatie. Hij onthulde onverwachte parallellen tussen zombies, de film "Top Gun" en de Sloveense filosoof Slavoj Žižek en hoe deze elementen verband houden met het opbouwen van vertrouwen in zakelijke doelmarkten, om de impact van GDPR op ons dagelijkse werk te verduidelijken.

Ook collega MVP Roel Kuik, Kentico Practice Lead bij Aviva Solutions, mocht spreken op deze eerste dag. Hij ging in op de mogelijkheden voor partners om hun bedrijfsactiviteiten af te stemmen op de Kentico roadmap. Roels doel was dan ook om partners te laten zien hoe zij kunnen profiteren van de groei die nog moet komen in Xperience by Kentico. Het gesprek aangaan met marketeers om hun doelen in kaart te brengen, zodat digitale groei middels het platform gerealiseerd kan worden. Een duik nemen in de wereld van betere gebruikerservaringen voor klanten. Gebruik maken van de digitale marketingfuncties vereist een mentaliteitsverandering en digitale volwassenheid van de partners. Nu beginnen zou mooi samenvallen met de levering van de functies in de komende 18 maanden. Het gebruik van de DEMM Calculator (Digital Experience Maturity Model) is een geweldige manier om gesprekken over digitale groei met klanten te organiseren.

Naast de sprekers, kregen we deze dag ook een gedetailleerde demo van de nieuwe Kbank-omgeving. Deze demo werd gegeven door Lukas Bajer, Lead Training Specialist bij Kentico. De strakke gebruikerservaring en razendsnelle prestaties waren indrukwekkend. In de korte demo toonde Lukas op overtuigende wijze het gebruiksgemak van personalisatie over diverse kanalen. Ik weet zeker dat deze praktische benadering een absolute gamechanger is! De nadruk op klantwaarde en doeltreffende oplossingen, zoals eerder besproken door Frans, weerspiegelt zich in de innovatieve aanpak van Kbank, waarbij de tevredenheid van de klant centraal staat.

Een verder hoogtepunt van de eerste dag was toch wel de langverwachte sessie van Debbie Tuček, Director of Product. Ze vertelde over de visie van het nieuwe Xperience by Kentico en de roadmap ervan. Deze nieuwe SaaS-oplossing is gelanceerd om Kentico's positie op de cloudmarkt te versterken. De organisatie heeft hard gewerkt aan de multisite- en meertalige update voor het Connection event. Hiermee is Xperience by Kentico meteen naar een hoger niveau getild. In de sessie heeft Debbie de toekomstige ontwikkelingen en mogelijkheden duidelijk uiteengezet, met een roadmap beschikbaar op roadmap.kentico.com, om partners te helpen bij het plannen van hun projecten.

Dag 2: Technische diepgang en strategische inzichten 

De tweede dag bood een mix van zowel zakelijke als technische tracks. Een aantal MVP’s, waaronder ikzelf, mochten spreken en ervaringen delen over Xperience by Kentico. Als eerst sprak Dmitry Bastron, Solutions Architect bij Byteminds, over het belang van geavanceerde tracking binnen het huidige platform en in Xperience by Kentico. Vervolgens gaf Liam Goldfinch, Senior Systems Developer bij Netconstruct een interessante lezing over de uitbreidbaarheid van Kentico. Ik mocht het evenement afsluiten en sprak over de verschillende deployment opties van Xperience by Kentico en nam het publiek verder mee in hoe je de strategische voordelen van het nieuwe SaaS-aanbod kunt benutten. Verder gaf ik een demonstratie over hoe je release pipelines naadloos kunt integreren. Zowel volledig SaaS, als self-managed. Ontzettend gaaf om te mogen doen!

Een succesvol evenement met heldere inzichten 

Ik kan wel zeggen dat het Kentico Connection evenement een waar succes was! Ontzettend fijn om iedereen weer live te zien, aangezien het laatste event in 2019 was. Het bood niet alleen een platform voor netwerken, maar het bood ook waardevolle inzichten voor alle aanwezigen. De gepresenteerde visie, roadmap en praktische tips werden goed opgevat binnen de Kentico-community. We hebben nu alle nodige informatie rondom Xperience by Kentico om onze volgende projecten daarmee te ontwikkelen. Nogmaals bedankt Kentico voor dit geweldige event, waarbij ik zelfs een rol mocht spelen als presentator. Ik kijk nu al weer uit naar het volgende event!

Wil jij het ook digitaal voor elkaar hebben?

Of het nu gaat om een nieuw concept of een complexe uitdaging, met slimme ideeën en innovatieve technologie komen we altijd tot een oplossing.

Ben je benieuwd hoe een intensieve, maar vooral leuke samenwerking er uit ziet?

Loop geen belangrijke updates mis!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe artikelen, exclusieve webinars, interessante cases en de beste inzichten!