Ga naar content Ga naar footer
logo

3 nieuwe websites voor Coram

Het resultaat

Facts

Een modern en schaalbaar platform op basis van Umbraco

Integratie met o.a. het PIM- en CRM-systeem

+200-300% meer organisch verkeer per merk sinds livegang

coram

Coram B.V. (Coram) is een internationale specialist in stijlvolle en functionele badkameroplossingen. Met de sterke merken Tiger, Sealskin en Geesa heeft het bedrijf een toonaangevende positie opgebouwd bij zowel consumenten als professionals. De producten worden wereldwijd verkocht via online en offline retail. Van sanitairspecialisten en doe-het-zelf kanalen tot grote en kleine projecten, groothandels en vinden hun weg ook naar de hotel- en cruisemarkt. In alle markten waarin Coram actief is, streeft het bedrijf ernaar de belangrijkste speler te zijn.

De vraag

Coram stond voor de uitdaging haar digitale platform te vernieuwen voor drie merkenwebsites, met oog voor zowel de huidige eisen van het bedrijf als voor toekomstige marktvraag. Het doel was de merken digitaal beschikbaar te maken voor consumenten en business partners. Tegelijkertijd moest het schaalbaar zijn voor internationale markten.

Het nieuwe platform moest integreren met de bestaande ERP, PIM en CRM systemen, zodat Coram haar product en serviceaanbod efficiënt kan beheren en tegelijkertijd relevante content kan aanbieden, afgestemd op de behoeften van zowel consumenten als business partners. Daarnaast was het belangrijk dat het CMS maximale flexibiliteit bood. Zo kan Coram zelf snel aanpassingen doorvoeren wanneer dit nodig is.

Na een zorgvuldige selectie koos Coram TrueLime als partner om deze wensen te realiseren.

De oplossing

Voor Tiger, Geesa en Sealskin hebben we drie nieuwe merkwebsites gerealiseerd op basis van het open-source CMS Umbraco, in combinatie met uSkinned en maatwerk front-end. Hiermee worden de merken digitaal schaalbaar beschikbaar gesteld voor zowel consumenten als business partners.

Om de efficiency en functionaliteit verder te verbeteren, is een complexe integratie gerealiseerd met het PIM- en CRM-systeem. Hierdoor kan Coram haar product- en serviceaanbod efficiënt beheren en relevante content aanbieden, afgestemd op de behoeften van gebruikers. Daarnaast is er een stevige technische basis gelegd die geschikt is voor doorontwikkeling en platformgroei.

Ook zijn we begonnen met het implementeren van personalisatie. Hierdoor krijgen gebruikers een meer op maat gemaakte ervaring. Verder onderzoeken we samen met Coram hoe technologie zoals AI ingezet kan worden om de doelgroepen nog beter te bedienen en de gebruikerservaring verder te optimaliseren.

Met de lancering van de drie merkenwebsites zijn onze merken beter digitaal zichtbaar en beschikbaar. De flexibiliteit van het CMS stelt ons in staat efficiënt te werken en groei te realiseren, terwijl we consumenten en business partners beter bedienen met relevante content. Ik wil iedereen bedanken voor de fantastische inzet, flexibiliteit en de plezierige samenwerking die dit resultaat mogelijk hebben gemaakt.

Dirk Kuijpers, Marketing Manager bij Coram

Het resultaat

Het resultaat van het project heeft een krachtig en betrouwbaar platform opgeleverd dat de merken van Coram digitaal beter zichtbaar en beschikbaar maakt. Zowel consumenten als business partners profiteren van relevante content, terwijl het team van Coram efficiënt kan werken dankzij de flexibiliteit van het CMS. Het design is zowel visueel aantrekkelijk, als toekomstbestendig, waardoor het zich kan aanpassen aan toekomstige ontwikkelingen en marktvraag. Hiermee zijn de verwachtingen volledig waargemaakt en ligt er een solide basis voor verdere groei en een succesvolle samenwerking.

Wil jij het ook digitaal voor elkaar hebben?

Of het nu gaat om een nieuw concept of een complexe uitdaging, met slimme ideeën en innovatieve technologie komen we altijd tot een oplossing.

Ben je benieuwd hoe een intensieve, maar vooral leuke samenwerking er uit ziet?

Loop geen belangrijke updates mis!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuwe artikelen, exclusieve webinars, interessante cases en de beste inzichten!