Intelligente voice/chatbots in de zorg; een toegevoegde waarde!

In samenwerking met afstudeerders van de Hogescholen Avans en Fontys, begeleiders en TrueLimers is er een innovatieteam gestart.

 ‘’In dit team gaan we ons bezig houden met winnende, innoverende technologieën’’
‘TrueLime’s DNA’ is techniek, combineer dit met nieuwe ontwikkelingen en innovaties en voilà een heus innovatieteam dat zich gaat richten op onderzoek en ontwikkeling is geboren!
Op het gebied van proces, product- en technologie innovaties worden er binnen dit team softwareoplossingen ontwikkeld waar de gebruiker echt iets aan heeft en wat toegevoegde waarde biedt voor klanten.
De focus ligt in eerste instantie op productinnovatie en de ontwikkeling van twee verschillende voice/chatbots voor klanten in de zorgsector. 

2018 wordt het jaar van de Smart Speaker!

Hoe kunnen de huidige producten verbeterd worden? Wat leeft er in de markt? Welke technologieën zijn er? Is er een nieuwe product-marktcombinatie nodig? 
Door het beantwoorden van deze vragen is duidelijk geworden dat voice/chatbots steeds belangrijker worden in het dagelijkse leven. Een slimme voice/chatbot is een geautomatiseerde chatpartner met een kunstmatig brein, met wie je kan communiceren op verschillende manieren. Hij ‘begrijpt’ je vraag en geeft daar een passend antwoord op. 
In Engelstalige landen zijn steeds meer intelligente spraakassistenten in huishoudens te vinden. Goede voorbeelden hiervan zijn Google Home en Alexa van Amazon. Voorlopig zijn deze alleen in het Engels, Duits en Frans te gebruiken, ‘slimme’ Nederlandstalige spraakassistenten worden echter dit jaar ook verwacht. 

Passie voor techniek en innovatie

Afgelopen paar jaar is er binnen TrueLime een grote groei doorgemaakt met focus op het succesvol uitvoeren van projecten. Steeds grotere projecten en meer gerenommeerde klantnamen passeerden de revue. Dat is natuurlijk fantastisch, maar daarvoor verdween techniek en innovatie een beetje naar de achtergrond.
CTO Hans van der Linden: ‘’Toen ik begon met TrueLime wilde ik al interessante dingen creëren, iets maken waar gebruikers blij van worden. Mijn passie voor techniek en innovatie kan ik binnen het innovatieteam goed uiten!’’
Innovatie is nu niet meer weg te denken bij TrueLime. In het innovatieteam wordt gefocust op verbeteringen en/of vernieuwingen in het software ontwikkelingsproces. Maar ook op nieuwe producten of verbetering van de huidige producten én op het adopteren van nieuwe technologieën t.b.v. de dienstverlening.

Kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence) in de zorg 

TrueLime heeft veel klanten in de zorg en die willen ze toegevoegde waarde bieden door het aanbieden van voice/chatbots. 
Er zullen 2 verschillende bots ontwikkeld worden die bijdragen aan de optimalisering van de communicatie tussen de klanten (bijvoorbeeld ziekenhuizen) en hun cliënten. 
Bot-(1).jpg
 

Cliënten zijn sneller geholpen met deze voice/chatbot

De eerste bot is gericht op het voeren van een dialoog (tweerichtingsgesprek). Cliënten kunnen communiceren met de voice/chatbot, deze doorzoekt de content van een bepaalde website en geeft antwoord op vragen.  Denk bijvoorbeeld aan één van de volgende vragen: Wat is de wachttijd bij oncologie? Of hoe verloopt een neuscorrectie operatie? 
Door de voice/chatbot zal het voor cliënten mogelijk zijn om nóg sneller en beter tot de juiste informatie te komen.
 

De slimme zorgbot die inspeelt op behoeften, communiceert én ontzorgt

De tweede voice/chatbot is in een totaal andere vorm, maar ook geschikt voor de zorgsector. Met deze bot worden zorginstellingen ondersteund.
De voice/chatbot is de spin in het web in de communicatie tussen zorgprofessional, mantelzorger en cliënt, hij benadert de cliënt pro actief om het welzijn te monitoren en hij geeft de behoefte/zorgvraag van de cliënt door aan de mantelzorger/zorgprofessional.
De voice/chatbot zorgt er bijvoorbeeld voor dat er geregeld wordt wie de boodschappen doet en wie het vervoer verzorgt wanneer de patiënt naar het ziekenhuis moet.

Van beide bots zijn de eerste prototypen gereed en aan verschillende partijen worden demo’s gegeven over de exacte werking.

Meer informatie over voice/chatbots in de zorg?


Wil je weten hoe de bots precies werken? Wil jij meer informatie met betrekking tot jouw zorginstelling? Of wil je gewoon dat wij even langskomen? Geen probleem!

 
Neem contact op voor een vrijblijvende demo!
Door op 'Verstuur' te klikken geef je toestemming voor het gebruik van jouw gegevens voor het afhandelen van jouw vraag. Lees meer in ons Privacy Statement.